Slavonia

Forum deweloperskie ; )


#1 2008-08-20 21:39:17

Nodrog_Nameerf

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-18
Posty: 18
Punktów :   

Wybór 'plemiona'

Pomysł taki, ażeby przy rozpoczęciu gry mieć wybór 'czym'/'kim' się chce grać. Każdy wybór będzie wymuszał inny 'styl' gry - inne umiejętności, inne plusy, inne minusy.

Brak możliwości osiągnięcia wszystkiego w grze.

Może to się odbywać poprzez wybór 'ścieżek' rozwoju - wybierzesz 'a', nie możesz już wybrać 'b' i dalej masz do wyboru ścieżkę aa lub ab, itd.

Lub

Możesz wybierać wszystko, ale nie możesz mieć wszystkiego na najwyższym poziomie - czyli np. x umiejętności, y stopni zaawansowania tych umiejętności a maksymalnie podczas całej gry do rozdysponowania x*y/z punktów, gdzie x,y,z należą do N i y>2, x>y, 1<z<y

Offline

 

#2 2008-08-21 16:21:55

gniewosz

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 19
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

Ja bym się skłaniał raczej do tego, żeby gracz na początku nie wybierał plemiona, ale profesję/klasę swojej głównej postaci. Tutaj wychodzi podstawowy problem. Czy gra ma być bardziej strategią czy może bardziej grą fabularną.

Pomysł z ograniczeniem dobry - to na pewno w jakiejś formie się wprowadzi. Pytanie: czy gra ma blokować rozwój gracza po osiągnięciu określonego poziomu (kto pierwszy osiągnie, ten wygrywa), czy też gra będzie dała możliwość rozwoju aż do swojego końca, wygrywa ten który osiągnął najwięcej punktów.

Offline

 

#3 2008-08-26 13:27:30

sciemniacz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-26
Posty: 5
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

Moje propozycje :
1 Wybór płeć i statystyk postaci jak siła inteligencja dalej  losowy przydział gracza do plemienia zapoznanie z historia plemienia i rodziny postaci wybrane na początku statystyki maja wpływ na to w jakiej rodzinie postać się "urodzi" np. kupca rolnika myśliwego   .
2  Umiejętności różne (inne dla plemienia zamieszkującego nad woda inne dla plemion leśnych inne dla górskich)
3 Wprowadzenie wieku postaci 1rok=1lvl początkowe lvle  i wykonywane na nich zadanja ukształtowują postać pozwalają na wybór klasy i dalsza rozbudowę statystyk
4Śmierci postaci zalezy od szybosci jej rozwoju np do 45 lvl postac nie umiera traci przytomnosc ponosi za to kare w postaci zredukowania statystyk po odprawieniu rytualu przez kaplana wraca do zdrowia.Po osiagnieciu 45 lvl postac moze juz "umzec"(przechodzi w zaswiaty )staje sie duchem otrzymuje dalsze mozliwość rozwoju nadprzyrodzonych umiejetnosci "czary" Im pozniej nastapila smierc tym silniejszy duch :D

Ostatnio edytowany przez sciemniacz (2008-08-26 14:04:40)

Offline

 

#4 2008-08-27 06:37:42

gniewosz

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 19
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

oj ściemniacz ale współczynników dodałeś.

1) na początku gracz wybiera płeć, imię, profesje/klan/czyinnechujstwo, trzy wybory nie zmuszajmy go do większej ilości
2) dla graczy typu ściemniacz zostawiamy przycisk zaawansowane, gdzie można sobie dopieścić statystki (statystki standardowo są ustawione w zależności od wybranej profesji),
3) rodzina gracza: to jest dobry pomysł. ale ja to widzę w grze. Jakieś questy czy miejsca, gdzie można określić swoje pochodzenie, oczywiście po tym określeniu jakaś modyfikacja statystyk czy umiejętności.
4) plemiona górskie, leśne, morskie - hmm nie to już za bardzo pokręcone, wydaje mi się że profesja i rodzina powinny wystarczy. Jakieś specjalne umiejętności widziałbym bardziej w przyszłej przynależności gracza do jakiś stowarzyszeń w grze, na przykład religijnych.
5) wiek postaci == level, znowu to jakieś pokręcone nie czytelne, lepiej zostawić poziomy doświadczenia i tyle, jakieś protection dla graczy do któregoś poziomu oczywiście może być
6) śmierć wojownika - coś w tym jest. Chodzi mi o to, że starzy zasłużeni gracze mogli by odejść w glorii w zaświaty. Musialo to by być trudne i niebezpieczne. I wiązało się z zakończeniem gry, ewentualnie wiecznym urlopem. Ale te duchy hehe. Dobra

Pytanie co gracz powinnien na początku gry, przy rejestracji wybierać i jaki to wpływ ma na całą jego grę. Myślę, że trzeba zrobić to tak, żeby żaden błąd, który gracz popełni podczas rejestracji, nie dało się naprawić podczas gry.

Offline

 

#5 2008-08-27 12:55:30

Nodrog_Nameerf

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-18
Posty: 18
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

Hej! Wszystkie pomysły Ściemniacza bardzo mi się podobają!

wiek postaci == level, znowu to jakieś pokręcone nie czytelne,

Pokręcone i nieczytelne to bardziej może być jak będziesz pisał '==' zboczeńcu; D Nie bierz pracy do domu; DDD
wiek=level mi się podoba! Tylko jak to biedne roczne dziecko skoczy na wyższy poziom; DDD Specjalna umiejętność szybkie picie mleka czy coś: DDD

A protection dla słabych... A może w drugą stronę - kara dla mocnych jeżeli zaatakują słabszego...

Pomysł ze śmiercią jest też super! Opcji może być dużo - zostajesz tutaj tylko 'ulepszony' coś jak Gandalf Biały; D albo robimy nowy serwer i trochę inny typ rozgrywki!

Tylko w ogóle pójście mocno w stronę rpg - jakieś questy czy coś to się będzie chyba mocno wiązało z dużą ilością czasu i 'pomyślunku', żeby powymyślać różne rzeczy ładne, składne i na temat... Nie wiem, nie wiem... Nie widzę tego do końca...

Offline

 

#6 2008-08-27 12:57:27

jarosław

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 4
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

1) jestem za wyborem na maxa trzech "przynależności" - może być np. profesja [co postać robi] i klan [z jakiego ludu pochodzi - to pozwoli nadać każdemu taki koloryt lokalny]. Oprócz tego rzecz jasna płeć i imię
2)Początkowe statystyki mogą wynikać z powyższych + jakieś punkty do rozdziału
3) wiek bym olał zupełnie, czas gry powinien być jeden dla wszystkich, lepiej zostawić poziomy doświadczenia [nazwane po słowiańsku, nie jakieś "levele" :))]
4) pomysł z duchami mi się podoba

Offline

 

#7 2008-08-28 07:00:56

gniewosz

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 19
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

Jaro a jak widzisz ten pomysł z duchami, albo niech ściemniacz to jakoś rozwinię, bo nie mogę sobie wyobrazić jak to płynnie "wcisnać w mechanikę gry" : )

Offline

 

#8 2008-08-31 17:20:49

sciemniacz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-26
Posty: 5
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

hmmm widział bym to tak:
im później umrzesz tym silniejszy duch dalej się rozwija jak normalna postać z tym ze już nie umiejętności podstawowe jak siła fizyczna życie ale odpowiedniki dla duchów siła mentalna. duch nie może fizycznie krzywdzić żywych może wspierać ich w walce poprzez aury lub tym samy sposobem osłabiać Walka możliwa tylko miedzy duchami. trza by to jeszcze dopracować ale idea jest taka żeby duch był wyróżnieniem dla dobrych graczy coby dalej mogli grać w prawie nie zmienionej formie ale  niech np. maja dokłada informacje o innych żywych graczach(lvl umiejętności statystyki) ale niech nie moga ich bezposrednio krzywdzic co najwyzej wspierac lub oslabiać. Walka mozliwa miedzy duchami zyskuja wtedy lub traca sile mentalna szybkosc moc widzenia cos w ten deseń.Duch oczywiscie moze szybciej przemierzac swiat.

Offline

 

#9 2008-09-01 10:52:51

Nodrog_Nameerf

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-18
Posty: 18
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

No ale po co miałbym kogoś wspierać lub osłabiać - i co bym z tego miał? Wspierałbym tylko znajomych(jeżeli takowych bym miał) a osłabiał wrogów znajomych; Trzeba by to mocno przemyśleć...

Offline

 

#10 2008-09-01 15:11:18

sciemniacz

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-26
Posty: 5
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

no myslalem o jakis walkach w druzynie i walkach miedzy nimi wtedy to sie przydaje. Ehh no jak juz koniecznie musisz cos z tego miec to mozna by dla duchow wprowadzic opcje aura na sms :P cos ala konto komandor wtedy cos bys z tego mial hihihi

Ostatnio edytowany przez sciemniacz (2008-09-01 15:13:22)

Offline

 

#11 2008-09-01 16:47:21

Nodrog_Nameerf

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-18
Posty: 18
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

Mnie nie chodziło o takie ' co bym z tego miał'; p tylko co bym z tego miał jakby był takim duchem; D Że walki w drużynie... Hmm... Hmm...

Offline

 

#12 2008-09-05 11:53:22

gniewosz

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-14
Posty: 19
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

Ciągle nie widzę tych duchów. jak dla mnie zbytnie zagmatwanie, żeby gracze byli duchami. Duchy sobie mogą być jako część questów, a gracz to gracz, ale to moje zdanie.

Offline

 

#13 2008-09-06 10:14:15

Nodrog_Nameerf

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-18
Posty: 18
Punktów :   

Re: Wybór 'plemiona'

Tzn. wiesz... To może mogłoby być ciekawą opcją... Robimy jeden świat bardziej załóżmy rpg'owy - tu zaczynasz grę, rozwijasz się dochodzisz do pewnego momentu i możesz wybrać czy np zostajesz tu czy kontynuujesz 'inną' grę np. bardziej strategiczną. Albo odwrotnie...
Tak do końca to też tego nie ogarniam; D

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.grupa2212.pun.pl www.poa.pun.pl www.dragongame.pun.pl www.allmetalforum.pun.pl www.dobramama.pun.pl